Warszawa oczami zagranicznych mediów i influencerów w 2024 roku

2 min czytania
Warszawa oczami zagranicznych mediów i influencerów w 2024 roku

Warszawa coraz częściej zachwyca światowe media, które odkrywają nieznane oblicza stolicy i dzielą się nimi z milionami odbiorców. W 2024 roku stolica gościła dziesiątki zagranicznych dziennikarzy i influencerów, którzy pokazali Warszawę jako miejsce pełne historii, kultury i nowoczesnych atrakcji.

  • Warszawskie skarby przyciągają uwagę mediów z całego świata
  • Warszawa oczami influencerów i miłośników miejskich przygód

Warszawskie skarby przyciągają uwagę mediów z całego świata

W ubiegłym roku Warszawa stała się celem aż 78 wizyt studyjnych dla przedstawicieli mediów z 26 państw. Efektem tych spotkań było ponad 80 publikacji w prestiżowych tytułach, takich jak Le Figaro Magazine , The Guardian czy Frankfurter Allgemeine Zeitung. Dzięki temu informacje o stołecznych atrakcjach dotarły do ponad 375 milionów osób na całym globie.

Podczas pobytów zagraniczni goście mieli okazję poznać zarówno najbardziej znane miejsca Warszawy Muzeum Łazienki Królewskie, Zamek Królewski czy Pałac Kultury i Nauki jak i mniej eksponowane zakątki, które zdobywają coraz większą popularność. Wśród nich znalazły się ogrody na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, Muzeum Neonów oraz Otwarty Jazdów przestrzeń artystyczna i kulturalna w sercu miasta.

Warszawa oczami influencerów i miłośników miejskich przygód

Zagraniczni dziennikarze i twórcy internetowi chętnie korzystają z uroków warszawskiej komunikacji publicznej, wypożyczalni rowerów miejskich oraz rejsów po Wiśle. Nie brakuje ich także na wydarzeniach kulturalnych, takich jak słynne Koncerty Chopinowskie w Łazienkach Królewskich, które dodają miastu wyjątkowego klimatu.

Coraz większą rolę odgrywają internetowi twórcy, których materiały trafiają do milionów odbiorców na platformach społecznościowych. Przykładem jest hiszpański profil @traveltipforyou, którego filmik o Warszawie zdobył ponad 2,6 miliona wyświetleń. To właśnie dzięki takim relacjom miasto zyskuje nowych sympatyków i inspiruje do odwiedzin.

Promując Warszawę, ściśle współpracujemy nie tylko z tradycyjnymi mediami, ale także z twórcami treści internetowych, którzy dzięki swojej popularności mają ogromny wpływ na kształtowanie opinii o mieście na całym świecie. Współpraca z influencerami pozwala nam dotrzeć do młodszej i bardziej zróżnicowanej grupy odbiorców, poszukujących autentycznych i inspirujących treści online tłumaczy Paweł Moras, Dyrektor Stołecznego Biura Turystyki. − Wybieramy dla nich miejsca w Warszawie, które stanowią doskonałe tło do tworzenia materiałów wideo i zdjęć. Twórcy internetowi mogą uchwycić w kadrze spektakularne widoki i urokliwe zakątki miasta, które w pełni oddają jego unikalny charakter dodaje Paweł Moras.

Realizacja wizyt studyjnych odbywa się we współpracy ze światowymi ośrodkami Polskiej Organizacji Turystycznej oraz lokalnymi instytucjami kultury i turystyki. Dzięki temu Warszawa może prezentować swoje bogactwo historyczne i nowoczesne oblicze szerokiemu gronu odbiorców.

Szczegółowe dane dotyczące działań promocyjnych dostępne są w raporcie przygotowanym przez Stołeczne Biuro Turystyki.

Autor: krystian