W obliczu wyzwań rodzicielskich - Mokotów proponuje innowacyjne warsztaty. Dzielnica Mokotów w Warszawie zaprasza rodziców i opiekunów do wzięcia udziału w serii bezpłatnych warsztatów, mających na celu wsparcie w codziennych wyzwaniach związanych z wychowaniem dzieci.
- Warsztaty online i stacjonarne dla rodziców i opiekunów.
- Tematyka: ADHD, uzależnienia, multimedia, asertywność.
- Bezpłatne zapisy i ograniczona liczba miejsc.
- Wsparcie dla osób z Mokotowa i pracowników edukacji.
W dzisiejszych czasach bycie rodzicem lub opiekunem stanowi nie lada wyzwanie, szczególnie w obliczu ciągłych zmian technologicznych i społecznych. Mokotowskie Centrum Integracji Mieszkańców wychodzi naprzeciw potrzebom rodziców, oferując cykl warsztatów dedykowanych różnorodnym aspektom wychowania.
Zajęcia online, prowadzone przez doświadczonych specjalistów, odbędą się na platformie ZOOM. Pierwsze spotkanie zaplanowano na 9 kwietnia 2024 r., gdzie poruszony zostanie temat ADHD i zaburzeń uwagi. To szczególnie ważne zagadnienie, które dotyka coraz większej liczby dzieci, a zrozumienie go jest kluczem do skuteczniejszej komunikacji i wsparcia.
Z kolei w Mokotowskim Centrum Integracji Mieszkańców przy ul. Woronicza 44a odbędą się spotkania stacjonarne. Tematyka warsztatów obejmować będzie między innymi zagadnienia uzależnień (16 kwietnia), wpływu multimediów na nastolatków (23 kwietnia) oraz budowania asertywnej postawy zarówno u rodziców, jak i dzieci (7 maja). Każdy z tych modułów został zaprojektowany tak, aby dostarczyć uczestnikom praktycznej wiedzy i narzędzi, które pomogą w codziennym wychowaniu.
Organizatorzy podkreślają, że liczba miejsc na warsztaty jest ograniczona, a priorytet mają mieszkańcy Mokotowa oraz rodzice dzieci uczęszczających do miejscowych placówek oświatowych. Zgłoszenia są przyjmowane drogą mailową oraz telefonicznie.
Projekt "Wichura komunikacji na Mokotowie" jest współfinansowany przez Urząd Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy, co podkreśla jego znaczenie dla lokalnej społeczności. Dodatkowo, organizatorzy zapewniają, że osoby ze specjalnymi potrzebami mogą liczyć na wsparcie w dostępie do treści i udziale w zajęciach.
W obliczu rosnących wyzwań wychowawczych, inicjatywa ta może stanowić cenne wsparcie dla rodziców i opiekunów, dając im narzędzia niezbędne do budowania zdrowych i pełnych wzajemnego szacunku relacji z dziećmi.
Źródło: UM Warszawa Mokotów