O czym pamiętać pozycjonując sklep internetowy?

Sklep internetowy jest formą handlu, na którą decyduje się coraz więcej przedsiębiorców. Jest to ukłon w stronę klientów – tempo życia i ciągły deficyt czasu sprawia, że zamiast odwiedzać sklepy stacjonarne, każdy woli znaleźć interesujące go produkty w witrynie internetowej i kupić za pomocą kilku kliknięć. Dobrze prowadzony e-commerce to także oszczędność po stronie przedsiębiorstwa – odpadają choćby koszty prowadzenia i obsługi sklepu stacjonarnego (choć obie formy handlu można skutecznie łączyć).

Aby jednak sklep internetowy zaczął na siebie zarabiać, w pierwszej kolejności klienci muszą go znaleźć – a to wcale nie takie proste. Konieczne jest wypracowanie dobrej pozycji w wyszukiwarce Google. Najlepszą drogą do tego jest skorzystanie z usługi pozycjonowania.

Co to jest pozycjonowanie i czy warto je stosować?

Pozycjonowaniem strony internetowej czy sklepu internetowego, określa się zbiorczo szereg działań na poziomie witryny, których celem jest polepszenie jej widoczności w wyszukiwarce Google – czyli wyniesienie wyników wyszukiwania jak najwyżej na liście pojawiającej się po wpisaniu w pasek słów kluczowych.

Można wydzielić dwa główne typy działań w ramach pozycjonowania. Pierwsza dotyczy kwestii technicznych. Przeprowadzony przed rozpoczęciem pozycjonowania audyt ma na celu wytropienie słabych stron w budowie witryny, aby można je było naprawić. Czasami chodzi o błędy w kodzie, czasami o trudności nawigacyjne, często też po prostu wrzucając treści na stronę czy sklep nie potrafimy prawidłowo operować tzw. metatagami, stanowiącymi swoiste instrukcje obsługi dla botów Google („tu patrz”, „to jest ważne”, „w tym miejscu znajduje się obrazek takiej treści”).

Drugi obszar pozycjonowania dotyczy contentu, czyli zawartości merytorycznej strony lub sklepu. Musi ona przedstawiać wartość dla użytkowników, a jednocześnie ułatwiać wyszukiwanie po tzw. słowach kluczowych.

Skuteczne podniesienie wyników wyszukiwania sklepu internetowego w Google jest więc procesem wielowątkowym i skomplikowanym i dlatego też warto zlecić je specjalistom. Wybierając pozycjonowanie sklepu internetowego w ClueGroup zyskujesz pewność, że usługa wykonana zostanie na najwyższym poziomie, o czym przekonasz się sam, obserwując wzrost zainteresowania twoim sklepem i skok sprzedaży oferowanych w nim produktów.

Czy pozycjonowanie zawsze wiąże się ze zmianami w budowie sklepu internetowego?

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań, konieczne jest zapoznanie się ze specyfiką branży oraz budową danego sklepu internetowego. Najczęściej wprowadzenie modyfikacji będzie konieczne – gdyby wszystko było idealne, nie potrzebowałbyś przecież pozycjonowania.

Bez obaw – każdy pomysł będziemy z tobą konsultować. Czasami wystarczą zmiany kosmetyczne, czasami potrzebne będzie przemyślenie podstaw technicznego wykonania sklepu czy też jego szaty graficznej – na pewno żadna innowacja nie zostanie wdrożona bez twojej wiedzy i zgody.

Jak powinny wyglądać opisy produktów w sklepie internetowym?

Każdy produkt w sklepie internetowym powinien zostać opisany tak, aby dostarczał użytkownikom wyczerpujących informacji, ale w sposób ciekawy i zajmujący. Bardzo ważne są zdjęcia oraz możliwość filtrowania oferty z wykorzystaniem kilku czy kilkunastu zmiennych.

Poza opisami poszczególnych produktów, dużą rolę grają opisy całych kategorii – to właśnie tutaj mamy możliwość umieszczenia słów kluczowych, dzięki którym użytkownicy łatwiej trafią do naszego sklepu. Należy przy tym pamiętać, że poza botami Google, treści na stronie czytają również ludzie – tekst musi być zatem nie tylko zoptymalizowany pod kątem SEO, ale i przyjazny w odbiorze dla potencjalnych klientów.

Co poza opisami produktów wpływa na pozycję sklepu internetowego w wyszukiwarce?

Algorytmy Google promują w wynikach wyszukiwania te strony i sklepy internetowe, na których znajduje się dużo oryginalnych, merytorycznych treści. Są pod tym kątem zgodne z użytkownikami, którzy również chętnie korzystają z udostępnianych na stronach baz wiedzy czy artykułów blogowych.

Wysoka jakość i regularne dodawanie tego typu treści wpływają więc znacznie na tzw. organiczne wyniki wyszukiwania – sprawiają, że nie potrzebujesz płatnej reklamy, ponieważ zadowoleni użytkownicy oddolnie generują ruch na stronie i skłaniają Google do plasowania jej wysoko w wynikach wyszukiwania.

Sklep internetowy wymaga nieco innych zabiegów w zakresie pozycjonowania niż strona internetowa – główny nacisk kładziemy tutaj na produkty i kategorie, ponieważ to ich właśnie najczęściej szukają klienci, wpisując ich nazwy w wyszukiwarkę. Od prawidłowej budowy sklepu oraz atrakcyjności znajdujących się w nim treści w dużej mierze zależy sukces e-commerce – reszta jest już zasługą dobrej jakości produktów, atrakcyjnych dla klientów.