Najlepsze szablony sklepu internetowego. Jak wybrać?

Tworzenie strony sklepu internetowego jest kluczowym przedsięwzięciem dla biznesu, które można wykonać zasadniczo na dwa sposoby - możliwe jest stworzenie jej od podstaw bądź użycie gotowego szablonu. Ta druga opcja jest coraz popularniejsza w dzisiejszych czasach, co spowodowane jest masą jej zalet. Jednak jak wybrać dobry szablon? Przyjrzyjmy się bliżej temu problemowi.

Szablon graficzny - jakie korzyści?

Popularność szablonów sklepów internetowych bierze się z prostoty ich użytkowania - wystarczy wybrać ten, który nas najbardziej interesuje i zamieścić swoje informacje w jego ramach. Pozwala to oszczędzić wiele czasu. Ich cena jest niezmiernie niska, jeśli ustosunkujemy ją do okresu, którego potrzebowaliśmy na stworzenie całej strony. Istnieją miliony różnych szablonów, co sprawia, że każdy może znaleźć odpowiedni dla siebie.

Szablony i ich rodzaje

Jest wiele różnych firm, które oferują szablony graficzne sklepów internetowych - międzynarodowi giganci, tacy jak Shopify, ale również polskie marki, przykładowo Shoper. Każdy z nich ma pewne główne rodzaje szablonów, które oferują - zajmijmy się teraz ofertą polskiej firmy.

Szablony dzielą się głównie na dwa rodzaje:

  • Standardowy szablon RWD - jest to szablon uniwersalny, który pozwala na jego podstawie stworzyć dowolny sklep internetowy. Jeśli chodzi o wygląd tej wersji - wszystkie elementy są utrzymane w stylu minimalistycznym, aby jak najmniej przeszkadzały klientowi. Ten rodzaj szablonu jest na tyle podatny na zmiany, że nie musimy się martwić o występowanie podobieństw pomiędzy sklepami, gdyż wystarczy kilka zmian, aby nie było możliwości takiej sytuacji.
  • Szablony Premium RWD - tym, co głównie je różni od standardowej wersji, jest ilość szablonów, które mamy zaoferowane w paczce. Różnią się od siebie wieloma aspektami - wszystko po to, aby za pomocą kilku kliknięć zmienić wygląd całej strony, a to wszystko bez pomocy specjalistów. 

Szablon graficzny dla sklepu internetowego - jaki wybrać?

To temat skomplikowany, który zawiera łudząco prostą odpowiedź - powinniśmy wybierać szablony, które będą dobrze odpowiadały naszemu biznesowi. Jednak jak tego dokonać? Przede wszystkim warto określić, czego potrzebujemy. Gdy już wiemy, jakich funkcji oczekujemy, pora na przejrzenie różnych szablonów w celu znalezienia odpowiedniego.

Bardzo ważnym aspektem jest możliwość stworzenia tak zwanej wersji demonstracyjnej, bądź próbnej strony sklepu internetowego. Pozwala to sprawdzić wszystkie możliwości danego szablonu, posługując się jednocześnie materiałami, które będą potencjalnie już na stronie końcowej. Dzięki temu możemy zobaczyć, jak działają różne aspekty - formularze, galerie zdjęć, banery graficzne, jak i inne.

Przejrzystość szablonu

Biorąc znów za przykład Shoper, możemy zauważyć, że nie zawsze ważna jest ilość dostępnych szablonów - warto patrzeć na ich jakość.

Dobrze wykonany szablon sklepu internetowego musi być przejrzysty, a więc i czytelny. To decyduje o jego użyteczności dla firmy, jak i klienta. Zły projekt szablonu może okazać się niezwykle nieintuicyjny i irytujący - na tyle, że potencjalny zakup może zostać przerwany przez czystą frustrację.

Na szczęście polska marka wie o tym doskonale i projektuje swoje szablony tak, aby były przyjemne w obsłudze i zachęcały do kupna produktu swoją funkcjonalnością.

Elastyczność

Zindywidualizowana strona to coś, co pozwoli na zostanie zapamiętanym przez klienta przy pierwszej wizycie. Warto, aby dany szablon miał możliwość jak największej interakcji, która pozwala na zmiany. 

Shoper oferuje dużą swobodę, którą możemy się cieszyć poprzez:

  • podmiany plików graficznych,
  • dodawanie kodów HTML i javascript,
  • aplikowanie własnych stylów css.

Szablon graficzny - podsumowanie

Jak więc wybrać odpowiedni szablon? Przede wszystkim musimy sprecyzować nasze oczekiwania, co do jego możliwości. Później to już czas prób i błędów, które są wybaczane poprzez liczne wersje testowe. Warto znaleźć taki szablon, z którego będziemy zadowoleni na długo, gdyż szata graficzna zostaje łatwo przez klienta zapamiętana.