Wielu przedsiębiorców waha się długo przed założeniem strony internetowej dla firmy, a zwykle niepotrzebnie, ponieważ jest ona niezwykle przydatnym narzędziem reklamowym, wspomaga promocję, ułatwia sprzedaż i jest niezwykle użyteczna. Firmy, których specjalizacją jest tworzenie stron internetowych dla firm podkreślają to, że strona www to ogrom korzyści. Dobrym przykładem jest agencja marketingu internetowego która od wielu lat pomaga firmom stawiać pierwsze kroki w internecie. Przyjrzyjmy się jakie korzyści niesie ze sobą dobra strona firmowa.

Nowi klienci prosto z Google

Założymy stronę internetową i co dalej? Nowi klienci sami do nas przyjdą z wyszukiwarki Google. Można śmiało powiedzieć, że jest to najpopularniejsza wyszukiwarka w internecie i prawdopodobnie szybko się to nie zmieni. Potencjalni klienci wpisując w wyszukiwarkę żądane hasła będą w stanie odnaleźć link do naszej witryny, a to już tylko krok do tego, aby zaznajomili się z naszą ofertą. Należy pamiętać, że w internecie panuje już spory tłok, a więc jest konkurencja. W uzyskaniu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania pomaga pozycjonowanie. Jeśli strona będzie interesująca, rozbudowana o ciekawą i rzeczową treść to z łatwością przyciągnie kolejnych internautów i to bez konieczności inwestowania jakichkolwiek kwot w reklamę.

Do czego firmie może przydać się strona internetowa?

Niskie koszty w porównaniu do ogromu korzyści

Wyobraźmy sobie sklep internetowy, który sam zarabia na siebie i jest w pełni automatyczny – klient dodaje do koszyka wybrane produkty, płaci za nie w wirtualnej kasie, a następnie czeka aż pracownik firmy wyśle do niego przesyłkę z towarem. 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu jest dostępna strona internetowa na której może zamawiać każdy. Jest to szalenie wygodne rozwiązanie i nie kosztuje wiele, nieporównywalnie mniej od stworzenia kolejnego oddziału sklepu stacjonarnego. Podobnie wygląda kwestia w postaci na przykład systemu rezerwacji. Jest to również w pełni zautomatyzowany proces – klient wybiera odpowiadający mu, wolny termin, aby błyskawicznie uzyskać potwierdzenie i czekać na wizytę u lekarza lub innego specjalisty.

Wyobraźmy sobie tą samą sytuację w przypadku, gdy nie posiadamy strony internetowej – konieczne byłoby zatrudnienie pracownika, któremu należy płacić co miesiąc, aby odbierał telefony i ustalał oraz potwierdzał rezerwację klientów. Nie dość, że jest to mniej wygodne, to rodzi dodatkowe problemy i koszty. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm przechodzi na w pełni elektroniczną obsługę klientów, a obsługa telefoniczna schodzi na dalszy plan.