Kto powinien prowadzić firmowego Facebooka? - Echowarszawy.pl
Prowadząc firmę i ostatecznie podejmując decyzję o tym, aby zaistnieć na Facebooku należy rozważyć nie tylko to w jaki sposób będzie prowadzony firmowy fanpage, ale również to, kto będzie go prowadził i jak wiele czasu będzie potrzeba na to wygospodarować. Jeśli myślimy o tym, aby firma zaistniała w serwisach społecznościowych to oprócz Facebooka należy rozważyć również Instagram i LinkedIn. Facebook powinien być mimo wszystko priorytetem i zwykle to właśnie jemu będzie potrzeba poświęcić najwięcej uwagi. Dochodzimy więc do pierwszej ważnej decyzji czy firmowa strona na Facebooku będzie prowadzona przez właściciela, czy może warto wydelegować przynajmniej część uprawnień innej osobie lub nawet firmie zewnętrznej? Rozważmy kilka opcji.
Właściciel firmy lub jedna zaufana osoba
Kto najlepiej zna firmę jak nie sam właściciel? To podstawowy argument przemawiający za tym, że to właśnie szef firmy powinien być zaangażowany w to, co pojawia się na firmowej stronie na Faceboku. Jest jednak pewien warunek. Osoba taka powinna mieć pewne doświadczenie w marketingu internetowym oraz umiejętnie dobierać zamieszczane tam treści. Głównie popełnianym błędem jest to, że fanpage służy głównie do zamieszczania reklam produktów lub agresywnej promocji. Taki fanpage nie będzie przedstawiał żadnej wartości dla osób, które w serwisie społecznościowym szukają głównie informacji, ciekawostek i rozrywki. Tylko umiejętny balans treści reklamowych z takim właśnie zapotrzebowaniem społeczności na inny rodzaj treści może przynieść sukces. Tu warto zajrzeć na nasz wpis na blogu, o tym jak samemu rozreklamować fanpage.
Dział marketingu w firmie
To doskonała opcja, aby dział marketingowy umiejętnie i efektywnie facebooka. Na plus tego rozwiązania zasługuje na pewno możliwość bieżącego kontaktu z pozostałymi sekcjami w firmie oraz dostęp do szerszego wachlarza możliwości przy publikowaniu interesujących tekstów na fanpage’u, na przykład sylwetki pracowników, którzy przyczynili się w jakiś sposób do rozwoju firmy lub wywiady, statystyki firmowe, profesjonalne grafiki itp. Natomiast minusem tego rozwiązania jest to, że nieumiejętnie przeszkolona załoga może popełnić pewne gafy, a brak doświadczenia w kwestii social media może nie pozwolić w pełni rozwinąć skrzydeł dla takiego fanpage’a.
Agencja reklamowa lub firma związana z marketingiem internetowym
W tym przypadku istotne jest to czy firma ma już za sobą doświadczenie w prowadzeniu podobnych akcji marketingowych skoncentrowanych na social media. Jeśli tak to wybór powinien być dość oczywisty, szczególnie, że koszty związane z wynajęciem takiej firmy zewnętrznej nie są wcale duże, a cenę da się zamknąć nawet od 300 zł do 500 zł za miesiąc dbania o firmowy fanpage.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski