Otwierasz własny sklep internetowy? Zobacz, o jakie elementy powinieneś się zatroszczyć

2 min czytania
Otwierasz własny sklep internetowy? Zobacz, o jakie elementy powinieneś się zatroszczyć

Przeniesienie się dużej części handlu do internetu, pojawiające się niczym grzyby po deszczu sklepy internetowe oraz optymistyczne prognozy na przyszłość sprawiają, że wiele osób rozważa rozpoczęcie swojej przygody z e-commerce. Sprzedaż przez internet ma wiele zalet i potrafi przynosić satysfakcjonujące dochody, ale wymaga też dobrego przygotowania od strony technicznej. Zobacz, o jakie elementy powinieneś się zatroszczyć, zanim kupisz towar.

Punkt pierwszy: wybierz branżę, w której chcesz sprzedawać

Każda branża cechuje się swoją własną specyfiką. Zupełnie inaczej sprzedaje się kosmetyki, a znacznie inaczej produkty dla dzieci. Inne są też marże możliwe do osiągnięcia w biznesie, a także hurtownie i dystrybutorzy, u których będziesz zaopatrywać się w towar. Optymalnie, jeśli rozpoczynając sprzedaż konkretnego towaru dobrze go znasz, masz o nim pojęcie i jesteś jego użytkownikiem. Wtedy łatwiej Ci będzie rozmawiać z klientami oraz rozwiązywać ich problemy.

Punkt drugi: wybierz platformę e-commerce

Na rynku istnieją różnego typu rozwiązania. Własny sklep internetowy możesz mieć w oparciu o Prestashop, Magento czy WooCommerce. Każde z tych rozwiązań ma swoje mocne i słabe strony, o których powinieneś wiedzieć, zanim jeszcze podejmiesz jakikolwiek wybór. Przed dokonaniem ostatecznej decyzji warto umówić się na rozmowę ze specjalistą ds. e-commerce, którego zadaniem jest projektowanie sklepów internetowych. W ten sposób uzyskasz sprawdzone informacje na ten temat oraz otrzymasz poradę, czy w Twoim przypadku sklep na Prestashop okaże się optymalnym rozwiązaniem. Dobrze, jeśli konkretny specjalista może zaoferować Ci szereg komplementarnych usług, w tym pozycjonowanie stron google.

Punkt trzeci: zadbaj o widoczność swojego sklepu w wyszukiwarce Google

Kluczowe dla uzyskania sprzedaży na zadowalającym poziomie jest zadbanie o wysoką pozycję sklepu online na liście wyszukiwania oraz dopasowanie treści pod SEO. Pozycjonowanie stron internetowych to domena firmy https://www.intellect.pl/kompetencje/sklepy-internetowe/, której możesz zlecić zarówno tworzenie sklepów internetowych, jak też pozycjonowanie stron. Dodatkowym atutem jest lokalizacja firma ma swoją siedzibę w Warszawie. W razie jakichkolwiek wątpliwości możesz liczyć na bezpośredni kontakt ze specjalistami oraz szybkie rozwiązanie swoich problemów z funkcjonowaniem sklepu online. W ten sposób unikniesz kłopotliwych przestojów związanych z awarią, a Twój biznes nabierze nowego rozpędu. Więcej informacji na ten temat uzyskasz, wchodząc na stronę https://www.intellect.pl/blog/pozycjonowanie-stron.

Punkt czwarty: nawiąż kontakty z dostawcami

Nawiązanie współpracy z dostawcami oraz negocjacja cen są kluczowe dla prowadzenia Twojego biznesu. Choć na początku zaproponowane Tobie ceny produktów mogą nie powalać, z czasem wraz ze zwiększeniem rocznego obrotu będzie coraz lepiej.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

echowarszawy_kf