Warszawa: Naprawa szyb samochodowych czy wymiana?

Eksperci z AutoSzyby.com ( http://autoszyby.com) Warszawa podpowiadają kiedy naprawa szyb samochodowych jest możliwa i czy naprawiona szyba samochodowa jest bezpieczna.
Szyby samochodowe są nieustannie narażone na uszkodzenia mechaniczne wynikające z oddziaływania czynników zewnętrznych, a także uszkodzenia związane z normalną eksploatacją szyby wynikające z przeciążeń oraz naprężeń mających miejsce w trakcie jazdy. Kierowcy z miasta Warszawa, którzy regularnie jeżdżą po burku i kocich łbach mogą być prawnie pewni, że naprawa szyb samochodowych prędzej czy później stanie się również ich udziałem. Eksperci z NordGlass tłumaczą, że pęknięcia szyby czołowej są często powodowane właśnie przez jazdę po wyboistych drogach. Innym czynnikiem sprzyjającym występowaniu uszkodzeń jest szybka jazda, w trakcie której na szybę naciskają masy powietrza.
Jak już wiemy, szyby samochodowe w szczególności szyba czołowa są szczególnie narażone na uszkodzenia. Jednak nie każde uszkodzenie szyby kwalifikuje ją do wymiany. Widząc pajączka lub pęknięcie nie ma co panikować, najlepiej udać się od razu do profesjonalnego serwisu specjalizującego się w naprawie oraz polerowaniu szyb samochodowych i poprosić o weryfikację uszkodzenia. Na miejscu okaże się, czy uszkodzenie kwalifikuje się do naprawy, czy też będziemy musieli zainwestować w nową szybę. Obie usługi naprawa szyb samochodowych oraz ich wymiana świadczone są w mieście Warszawa przez serwis AutoSzyby.com.
Kiedy szyba nie kwalifikuje się do naprawy
Naprawa szyb samochodowych to bardzo odpowiedzialne zadanie. Po uzupełnieniu ubytku szyba powinna być przywrócona do swojej początkowej trwałości i odporności. Dlatego istnieje szereg wytycznych decydujących o tym, czy dane uszkodzenie można naprawić, czy też nie. Zanim jednak scharakteryzujemy czynniki decydujące przeciwko naprawie szyby samochodowej, zastanówmy się jakie uszkodzenia tak naprawdę możemy zaobserwować na naszej szybie czołowej. A jest ich całkiem sporo.
Fachowcy z warsztatu oraz eksperci z NordGlass wytłumaczyli nam, iż na szybie mogą się pojawiać bardzo różne uszkodzenia, które zależą od tego czym zostały spowodowane oraz tego, w jakim stanie była szyba podczas uszkodzenia. Stąd też szyby samochodowe mogą cierpieć” na m.in.:
- odpryski (najczęściej powstające w wyniku uderzenia wylatującego spod kół jadącego przed nami samochodu kamyczka);
- pęknięcia (najczęściej są wynikiem poruszania się po wyboistych drogach),
- pajączki,
- półksiężyce,
- zarysowania.
Uszkodzenie nie kwalifikuje się do naprawy gdy…
Jak już wspomnieliśmy istnieje szereg wytycznych, które decydują o tym, czy wizyta w warsztacie skończy się trwającą około godziny naprawą za 150 złotych czy też wymianą szyby oraz rachunkiem opiewającym na kilkaset złotych. Decyduje o tym:
- usytuowanie ubytku (ubytki znajdujące się w strefie widzenia kierowcy lub zniekształcające obraz dyskwalifikują ubytek, podobnie sprawa ma się z pęknięciami, które kończą się na krawędzi szyby lub pod uszczelką one także nie mogą zostać naprawione),
- rozmiar ubytku (w zależności od wybranej techniki naprawy ubytek nie może przekraczać odpowiednio 20 milimetrów średnicy dla odprysków oraz 20 centymetrów długości dla pęknięć),
- wiek ubytku (stare uszkodzenia nie poddawane są naprawie, dlatego do warsztatu należy się udać niezwłocznie po zauważeniu uszkodzenia).
Nie naprawia się też szyb, jeśli szyba posiada liczne defekty i jest mocno porysowana. Polerowanie szyby samochodowej to rozwiązanie, które można zastosować wyłącznie w przypadku powierzchownych zadrapań i zarysowań.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski