Przebudowana ul. Ciszewskiego - nowy asfalt, ścieżka rowerowa i więcej zieleni na Ursynowie

3 min czytania
Przebudowana ul. Ciszewskiego - nowy asfalt, ścieżka rowerowa i więcej zieleni na Ursynowie

W samym sercu Ursynowa warszawskie ulice dostały nowy oddech — asfaltowe powierzchnie wyrównały się, chodniki zyskały porządek, a tam, gdzie jeszcze niedawno stały budki, pojawiła się zieleń. Mieszkańcy zobaczyli efekt wielomiesięcznych prac między skrzyżowaniem z al. Rodowicza “Anody” i ul. Rosoła a ul. Pileckiego. To nie tylko remont nawierzchni — to zmiana organizacji przestrzeni przy ul. Ciszewskiego.

  • Przebudowa ul. Ciszewskiego - co dokładnie zrobiono
  • Jak zmiany wpłyną na ruch w Warszawie

Przebudowa ul. Ciszewskiego - co dokładnie zrobiono

Na odcinku między skrzyżowaniem z al. Rodowicza “Anody” i ul. Rosoła a ul. Pileckiego wykonawca wymienił nawierzchnię obu jezdni i odnowił chodniki. Prace objęły:

  • nowe asfaltowe jezdnie,
  • remont chodników po północnej stronie między ul. Pileckiego a al. KEN oraz po obu stronach między al. KEN a skrzyżowaniem z al. Rodowicza “Anody” i ul. Rosoła,
  • przebudowę drogi dla rowerów na drugim z wymienionych odcinków.

W rejonie ul. Pileckiego dokończono brakujący fragment ścieżki rowerowej powstałej w ramach projektu z budżetu obywatelskiego. Poprawiono też jej przebieg — wcześniej był nieregularny i złożony z różnych, już zużytych fragmentów nawierzchni. Uporządkowanie możliwe było po usunięciu nielegalnych pawilonów, które stały w pasie drogowym po południowej stronie ulicy.

Jak zmiany wpłyną na ruch w Warszawie

Prace nie ograniczyły się do napraw statycznych elementów ulicy. Miasto wprowadziło zmiany w organizacji ruchu, które mają uspokoić natężenie i uporządkować parkowanie. Najważniejsze modyfikacje to:

  • budowa zatok postojowych po północnej stronie ul. Ciszewskiego przed ul. Pileckiego — kierowcy i taksówkarze nie muszą już parkować na chodniku,
  • skrócenie zatok autobusowych przy przystankach “Centrum Onkologii” 01 i “Ursynów Płd.” 02,
  • podział skrajnego prawego pasa w kierunku ul. Pileckiego między ul. Cynamonową a al. KEN — w efekcie powstała zatoka autobusowa przy przystanku “Magellana” 02, a skrócony pas na skrzyżowaniu z al. KEN służy teraz tylko do skrętu w prawo,
  • likwidacja zanikającego lewego pasa za ul. Cynamonową w stronę al. KEN.

Przy okazji zdjęto zbędne fragmenty betonu — w kilku miejscach stary chodnik i nieużywane zatoki zostały skute, co otworzyło przestrzeń pod trawniki i nasadzenia. Zielone pasy pojawiły się m.in. między ul. Cynamonową a al. KEN, przy nowej zatoce przy “Magellana” 02, a także na narożnikach skrzyżowań i przy wlotach bocznych ulic.

Dodatkowo wprowadzono poprawki przy przejściach dla pieszych — m.in. przez ul. Ciszewskiego i ul. Roentgena na skrzyżowaniu z ul. Pileckiego, oraz przy ul. Dereniowej i ul. Cynamonowej. Najbardziej widoczna zmiana to zwężenie zjazdu w prawo z al. Rodowicza “Anody” w ul. Ciszewskiego — element uzupełniający powstającą tam sygnalizację świetlną, którą buduje deweloper.

Mieszkańcy korzystający z komunikacji miejskiej odjeżdżają już z odnowionych przystanków, a pasażerowie powinni zwrócić uwagę na przesunięte lub skrócone zatoki autobusowe.

Wzrost zieleni i uporządkowanie parkowania to korzyści odczuwalne codziennie — ścieżka rowerowa jest teraz ciągła i prostsza w użytkowaniu, z zatokami postojowymi piesi i pasażerowie autobusów mają więcej przestrzeni, a skorygowane pasy ruchu zmniejszają chaos na skrzyżowaniach. Prace zostały prowadzone przez wykonawcę z upoważnienia miejskich służb drogowych i w formule kilku przetargów ogłoszonych przez miasto w tym roku.

na podstawie: Zarząd Dróg W Warszawie.

Autor: krystian