Rotory w SP nr 267 na Żoliborzu pomagają uczniom lepiej się koncentrować podczas lekcji

2 min czytania
Rotory w SP nr 267 na Żoliborzu pomagają uczniom lepiej się koncentrować podczas lekcji

W jednej z warszawskich szkół podstawowych pojawiło się innowacyjne rozwiązanie, które może zmienić sposób, w jaki uczniowie uczą się i utrzymują koncentrację podczas lekcji. To połączenie biurka z rowerem stacjonarnym, które pozwala dzieciom na aktywność fizyczną bez opuszczania klasy. Jak działa to nietypowe urządzenie i jakie korzyści przynosi młodym mieszkańcom Żoliborza?

  • Szkoła Podstawowa nr 267 na Żoliborzu wprowadza ruch do nauki
  • Jak rotory zmieniają podejście do edukacji na Żoliborzu

Szkoła Podstawowa nr 267 na Żoliborzu wprowadza ruch do nauki

W warszawskiej Szkole Podstawowej nr 267 im. Juliusza Słowackiego, mieszczącej się przy ulicy Braci Załuskich 1, uczniowie mają szansę korzystać z nowoczesnych podławkowych rowerków zwanych rotorami. To wyjątkowe stanowiska do nauki, które jednocześnie umożliwiają pedałowanie podczas zajęć. Pomysł ten zrodził się dzięki nauczycielce języka francuskiego, mgr Donacie Paźniewskiej, która dostrzegła potrzebę wsparcia uczniów dwujęzycznych, spędzających w szkole więcej czasu i potrzebujących sposobu na rozładowanie energii.

Moi uczniowie dwujęzyczni spędzają w szkole więcej czasu niż uczniowie klas ogólnych i mają dużo niespożytkowanej energii. Dlatego postanowiłam sięgnąć po rozwiązanie, które łączy naukę z aktywnością fizyczną. Obserwuję u uczniów duże zaangażowanie i większą motywację do przychodzenia na zajęcia” mówi inicjatorka projektu, mgr Donata Paźniewska.

Jak rotory zmieniają podejście do edukacji na Żoliborzu

Rotory to nie tylko ciekawostka technologiczna to narzędzie wspierające koncentrację i samopoczucie dzieci podczas lekcji. Uczniowie mają możliwość kontrolowanego ruchu bez konieczności opuszczania klasy czy rozpraszania innych kolegów. Dzięki temu mogą lepiej skupić się na materiałach edukacyjnych przez dłuższy czas.

Ruch podczas nauki pomaga także ograniczyć potrzebę wychodzenia z sali lekcyjnej, co często bywa problemem dla dzieci mających trudności z utrzymaniem uwagi. Regularne pedałowanie wpływa pozytywnie na krążenie krwi oraz pobudza układ nerwowy, a także wzmacnia mięśnie kończyn dolnych i poprawia koordynację ruchową.

Rotory są stałym elementem wyposażenia klasy, z którego uczniowie mogą korzystać w zależności od własnych potrzeb. Taka możliwość łączenia ruchu z nauką nie zakłóca przebiegu lekcji, a doświadczenia Szkoły Podstawowej nr 267 pokazują, że uwzględnienie indywidualnych potrzeb uczniów i wprowadzenie przemyślanych rozwiązań znacząco podnosi jakość nauki zarówno dla pojedynczego dziecka, jak i całej klasy” podkreśla Renata Kozłowska, burmistrz dzielnicy Żoliborz.

Dzięki rotorom dzieci nie muszą rezygnować z aktywności fizycznej nawet podczas intensywnych godzin lekcyjnych. To rozwiązanie otwiera nowe możliwości dla nauczycieli i rodziców, którzy chcą wspierać rozwój swoich podopiecznych w sposób nowoczesny i dostosowany do ich potrzeb.

Kontakt dla mediów:

Donata Wancel rzecznik prasowy Urzędu Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy

ul. Słowackiego 6/8, 01-627 Warszawa

tel. +48 22 4439055; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wg inf z: Urząd Dzielnicy Żoliborz

Autor: krystian