Sztuczna inteligencja w warszawskich szkołach zmienia naukę i nauczanie

2 min czytania
Sztuczna inteligencja w warszawskich szkołach zmienia naukę i nauczanie

Warszawskie szkoły stawiają na nowoczesność sztuczna inteligencja wkracza do klas i zmienia sposób nauczania. Czy to początek rewolucji edukacyjnej, która przygotuje młodych mieszkańców stolicy na wyzwania przyszłości?

  • Innowacje edukacyjne w warszawskich placówkach szkolnych
  • Wsparcie dla nauczycieli i nowe perspektywy edukacyjne w Warszawie

Innowacje edukacyjne w warszawskich placówkach szkolnych

W ostatnich miesiącach w stolicy odbył się wyjątkowy pilotażowy projekt, który objął 40 szkół z różnych dzielnic Warszawy od Woli, przez Pragę Południe i Ochotę, aż po Żoliborz. Inicjatywa ta miała na celu nie tylko zaznajomienie uczniów i nauczycieli z możliwościami sztucznej inteligencji, ale także rozwijanie ich umiejętności krytycznego myślenia oraz świadomego korzystania z nowoczesnych technologii.

Uczestnicy projektu mogli brać udział w bezpłatnych warsztatach oraz turniejach debat oksfordzkich, które sprzyjały rozwijaniu argumentacji i analizy informacji dostępnych w cyfrowym świecie. Dzięki temu młodzież uczyła się nie tylko obsługi narzędzi AI, ale przede wszystkim odpowiedzialnego podejścia do treści, które codziennie trafiają do ich rąk.

Wsparcie dla nauczycieli i nowe perspektywy edukacyjne w Warszawie

Nie zapomniano również o kadrze pedagogicznej ponad setka nauczycieli otrzymała możliwość uczestnictwa w specjalistycznych szkoleniach oraz wykładach dotyczących wykorzystania sztucznej inteligencji w pracy dydaktycznej. Program obejmował 8 wykładów oraz 20 godzin praktycznych zajęć, które pomogły nauczycielom radzić sobie z wyzwaniami takimi jak cyberprzemoc czy dezinformacja.

Inwestowanie w umiejętności cyfrowe i naukę krytycznego myślenia to nie tylko unowocześnianie i modernizacja szkół, ale także inwestycja w przyszłość dzieci i młodzieży. Sztuczna inteligencja może znacząco wspierać kadrę nauczycielską, uczennice i uczniów oraz rodziców, tworząc bardziej indywidualne i efektywne narzędzia edukacyjne” podkreśla Joanna Gospodarczyk, dyrektorka Biura Edukacji Urzędu m.st. Warszawy.

Zastępczyni prezydenta Warszawy Renata Kaznowska zwraca uwagę na ogromny potencjał tej zmiany: Świadome korzystanie z AI ma potencjał, aby nie tylko podnieść jakość kształcenia, ale również przygotować młodych ludzi do wyzwań współczesnego świata. To bez wątpienia temat, który będzie wymagał zaangażowania nas wszystkich — młodzieży, nauczycieli i całej społeczności.”

Dzięki takim inicjatywom Warszawa staje się jednym z liderów innowacji edukacyjnych w Polsce, pokazując jak można łączyć tradycyjne wartości nauczania z nowoczesnymi technologiami. To krok ku przyszłości, gdzie cyfrowa świadomość stanie się fundamentem rozwoju kolejnych pokoleń.

Autor: krystian