Zmiany w kursowaniu tramwajów na Bemowie z powodu budowy metra M2

2 min czytania
Zmiany w kursowaniu tramwajów na Bemowie z powodu budowy metra M2

Ważne zmiany w kursowaniu tramwajów na Bemowie! Dowiedz się, co czeka pasażerów!

  • Bemowo w Warszawie z nowymi wyzwaniami komunikacyjnymi
  • Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu podczas budowy metra

Bemowo w Warszawie z nowymi wyzwaniami komunikacyjnymi

Budowa drugiej linii metra w Warszawie wkracza w kluczowy etap, a mieszkańcy Bemowa muszą przygotować się na pewne utrudnienia. W związku z drążeniem tuneli między stacją Lazurowa a istniejącą stacją Bemowo, pętla tramwajowa Osiedle Górczewska zostanie wyłączona z ruchu przez dwa dni 19 i 20 marca. To oznacza, że tramwaje linii 10 i 28 będą kursowały zmienionymi trasami, dojeżdżając do pętli Koło.

Ruch tramwajowy na ulicy Górczewskiej będzie ograniczony na odcinku od Powstańców Śląskich do pętli Os. Górczewska. W tym czasie tarcza drążąca tunel metra przejdzie przez strefę wzmocnionego gruntu, kierując się ku komorze demontażowej przed stacją Bemowo. Mieszkańcy powinni być świadomi tych zmian i dostosować swoje plany podróży.

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu podczas budowy metra

Podczas wyłączania pętli tramwajowej inżynierowie będą ściśle monitorować stan torowiska, aby zapewnić bezpieczeństwo zarówno pasażerom, jak i ekipom budowlanym. Tarcze TBM, które rozpoczynają drążenie na stacji, muszą przebić się przez korpus pętli, co wymaga precyzyjnych działań.

Miejsce wyjścia tarczy zostało odpowiednio zabezpieczone poprzez specjalne iniekcje wstrzykiwane w grunt pod wysokim ciśnieniem. Dzięki nim powstaje szczelny blok, który chroni zarówno tarczę, jak i grunt nad nią podczas operacji. Kontrola oddziaływania maszyny na torowisko jest kluczowa dla pomyślnego zakończenia tego etapu budowy.

Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra, który obejmuje trzy nowe stacje: C3 Lazurowa, C2 Chrzanów oraz C1 Karolin. Po ich ukończeniu mieszkańcy zyskają nowoczesny środek transportu, który znacząco poprawi komunikację w tej części Warszawy.

Projekt budowy II linii metra jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności i ma wartość ponad 3 miliardy złotych. Dofinansowanie unijne wynosi blisko 1,125 miliarda złotych.

Według informacji z: UMS Warszawa

Autor: krystian