Siedem firm rywalizuje o budowę tunelu w Wesołej
W Wesołej złożono siedem ofert na budowę nowego tunelu, co oznacza znaczący krok w kierunku poprawy infrastruktury komunikacyjnej w tej okolicy. Inwestycja, która powstanie pod linią kolejową nr 2, zyskała zainteresowanie wielu firm budowlanych, a jej realizacja jest wynikiem współpracy m.st. Warszawy oraz PKP PLK SA.

Oferty budowlane i koszty inwestycji

W trwającym przetargu na budowę tunelu w Wesołej, Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta otrzymał siedem ofert, które oscylują w przedziale od 90,7 do 149,4 mln zł. Po finalizacji postępowania przetargowego i wyłonieniu wykonawcy, przewiduje się, że nowa infrastruktura zostanie oddana do użytku w ciągu 28 miesięcy. Tak szybka realizacja jest kluczowa, biorąc pod uwagę rosnące potrzeby komunikacyjne mieszkańców oraz poprawę bezpieczeństwa na drodze.

Szczegóły planowanej inwestycji

Nowy tunel, który będzie zlokalizowany w ulicy 1 Praskiego Pułku, ma zawierać jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu, jednostronny chodnik oraz ścieżkę rowerową. Tego rodzaju rozwiązania mają na celu nie tylko zwiększenie przepustowości, ale również zapewnienie komfortu i bezpieczeństwa dla pieszych oraz rowerzystów. W ramach projektu przewidywana jest również budowa trzech rond: na skrzyżowaniu ulic 1 Praskiego Pułku, Władysława Sikorskiego i Jana Kilińskiego, a także w ulicy Okuniewskiej. Dodatkowo, zaplanowano rondo, które połączy biegnącą w tunelu ulicę 1 Praskiego Pułku z osiedlem Plac Wojska Polskiego, co z pewnością ułatwi komunikację mieszkańców.

Współpraca na rzecz rozwoju infrastruktury

Inwestycja w tunel jest możliwa dzięki umowie pomiędzy m.st. Warszawą a PKP PLK SA, która określa zasady współpracy oraz finansowania budowy. Takie inicjatywy są niezwykle ważne, ponieważ w okolicy planowane są również inne projekty infrastrukturalne, w tym dwa kolejne bezkolizyjne przejazdy przez linię kolejową nr 2, które mają powstać w Rembertowie. Wśród nich znajduje się wiadukt na ulicy Chełmżyńskiej, którego zakończenie planowane jest na koniec 2025 roku, oraz tunel w ul. Marsa, na którego budowę ogłoszono przetarg w tym tygodniu. Te działania są częścią szerszego planu poprawy jakości transportu publicznego oraz bezpieczeństwa na drogach, co ma ogromne znaczenie dla mieszkańców regionu.


Urząd Miasta Stołecznego Warszawy