Nowy most łączący brzegi Wisły otwarty przed terminem
Punkt spotkań, rekreacji i szybkiej komunikacji między brzegami - nowy most pieszo-rowerowy łączący dwa serca miasta już otwarty. To przeprawa, która nie tylko skraca dystanse, lecz także łączy ludzi, zapewniając jednocześnie spektakularne widoki na panoramę miasta. Zapraszamy na spacer śladami pierwszych użytkowników tej wyjątkowej konstrukcji.
  1. Otwarcie mostu pieszo-rowerowego miesiąc przed planowanym terminem.
  2. Prezydent miasta, Rafał Trzaskowski, wśród pierwszych spacerowiczów.
  3. Most jako najdłuższa tego typu przeprawa w Polsce, o długości 452 metrów.
  4. Specjalne miejsca na mostzie umożliwiające podziwianie widoków oraz plany na przyszłość związane z przestrzenią wokół ul. Okrzei.

Nieczęsto zdarza się, że infrastruktura miejska staje się powodem do dumy i radości mieszkańców. Nowo otwarty most pieszo-rowerowy, który swym łukiem spaja dwa brzegi rzeki, jest właśnie takim powodem. Realizacja tego projektu, która zakończyła się na miesiąc przed planowanym terminem, to efekt ciężkiej pracy wielu osób. "Bez fajerwerków i wstęg. Razem z ludźmi. Po prostu. Most pieszo-rowerowy już otwarty. Liczę na to, że stanie się on symbolem miasta. Będzie służył pieszym i rowerzystom jako miejsce rekreacji, z którego mieszkańcy i nasi goście będą chętnie korzystać. O tych walorach warto przekonać się na przykład podczas świątecznego spaceru – i zabrać nad rzekę bliskich. Kto jeszcze nie był – serdecznie zapraszam!" – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent miasta.

Prace przy budowie tej stalowej konstrukcji, rozpoczęte w styczniu 2022 roku, zakończyły się sukcesem, co świadczy o sprawnym zarządzaniu i realizacji projektu. Most, zdobiący teraz rzekę, stanowi nie tylko ważną część infrastruktury komunikacyjnej, ale także miejsce spotkań i rekreacji dla mieszkańców i gości. Zaprojektowany z myślą o komforcie użytkowników, oferuje nie tylko szybką przeprawę, ale również przestrzenie, gdzie można na chwilę przystanąć i podziwiać widoki.

Architektura w służbie mieszkańcom

Most, oprócz swojej podstawowej funkcji, wpisuje się w krajobraz miasta jako element nowoczesnej architektury. Jego konstrukcja, imitująca kolor kortenu, stanowi przykład harmonijnego połączenia technologii i estetyki. Rozciągający się na długość 452 metrów, most jest najdłuższą tego typu konstrukcją w Polsce, co więcej, przewyższa długością nawet słynny londyński Millennium Bridge. Szerokość konstrukcji jest zmienna, co czyni przeprawę jeszcze bardziej interesującą.

Specjalne miejsca na mostzie, gdzie konstrukcja znacznie się poszerza, umożliwiają pieszym i rowerzystom bezpieczne podziwianie panoramy miasta. Drewniane siedziska zachęcają do chwilowego odpoczynku i kontemplacji nad wartką wodą rzeki. Z myślą o najmłodszych i wszystkich poszukujących bliskości z naturą, most staje się nowym punktem na mapie miasta, gdzie można spędzić czas na łonie przyrody, nie oddalając się od centrum.

Zmiana w przestrzeni miejskiej

"Most pieszo-rowerowy odmieni również wygląd centrum – zbliżając do siebie śródmiejskie bulwary z innymi częściami miasta. Jest to ważny etap projektu Nowe Centrum, który podnosi jakość przestrzeni miejskich po obu stronach rzeki. Most pozytywnie wpłynie na funkcjonalność okolicy" – podkreśla Rafał Trzaskowski. Dzięki tej inwestycji, ulica Okrzei odzyska swój blask i stanie się ważnym punktem na mapie miasta, wzbogaconym o nową zieleni i infrastrukturę rowerową.

W kontekście dalszego rozwoju i dbałości o komfort mieszkańców, planowane są również prace przy ulicy Karowej, gdzie powstanie nowe przejście dla pieszych. Jest to część większego planu, mającego na celu ułatwienie dostępu do nowej przeprawy i jeszcze lepsze połączenie między różnymi częściami miasta.

Nowy most pieszo-rowerowy to dowód na to, że odpowiednie planowanie i realizacja projektów infrastrukturalnych mogą znacząco przyczynić się do poprawy jakości życia mieszkańców i gości miasta. To także przypomnienie o wartościach takich jak wspólnota, dostępność i zrównoważony rozwój, które powinny stanowić fundament nowoczesnego miasta.


Wg inf z: UMS Warszawa