Pozycjonowanie marki na urządzeniach mobilnych

Świat się zmienił. Badanie przeprowadzone przez Invesp wykazało, że ponad 80% konsumentów przed dokonaniem zakupu poszukuje informacji o markach i firmach w mediach społecznościowych. Oznacza to, że w obecnej erze cyfrowej Twoja marka jest pierwszą rzeczą, którą ludzie widzą, czy Ci się to podoba, czy nie. Oceniają Twoją firmę na podstawie kilku pierwszych sekund na stronie internetowej lub w aplikacji. Jeśli w tym czasie nie uda Ci się przykuć ich uwagi, będą klikać dalej i znajdą inną markę do zakupu zamiast Twojej. Przy tak dużej konkurencji w dzisiejszych czasach wyróżnienie się z tłumu jest niezbędne, jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż i pozycjonowanie w internecie.

Tworzenie deklaracji pozycjonowania

Deklaracja pozycjonująca to w zasadzie zdanie, które w kilku słowach opisuje Twój produkt, usługę lub markę. Najważniejsze jest, aby było ono krótkie i łatwe do zapamiętania, a jednocześnie odzwierciedlało wartość Twojej firmy.

  • Następnie można użyć tego stwierdzenia jako głównej myśli przewodniej strategii marketingowej.

  • Oznacza to, że każda reklama i kampania marketingowa będzie odzwierciedlać główne przesłanie.

  • Twoi klienci będą wiedzieli, czym się zajmujesz, na podstawie zaledwie kilku słów.

Przyjrzyjmy się przykładowi. Kiedy Burger King ponownie wprowadził swoją markę na rynek, stworzył nowe hasło reklamowe. Stary slogan marki brzmiał "We are the King", ale postanowiono odejść od niego, ponieważ klienci postrzegali go jako nieświeży. Chcieli czegoś bardziej żywego, ekscytującego i odpowiadającego zmieniającym się czasom. Nowy slogan marki odzwierciedla tę ideę: "Be Your Way". Jest ono proste i łatwe do zrozumienia. Slogan daje ludziom do zrozumienia, że mogą być inni, mogą być sobą i mogą dokonywać własnych wyborów. Właśnie to firma chciała przekazać.

Poznaj swoją grupę docelową

Pierwszym krokiem do zbudowania strategii marki jest poznanie grupy docelowej. Musisz zrozumieć, kim są Twoi obecni klienci i kim chciałbyś, aby byli w przyszłości. Pomoże Ci to stworzyć skuteczną kampanię marketingową, która przyciągnie właściwych klientów. Zanim więc zaczniesz tworzyć strategię marki, ważne jest, abyś wiedział, kim jest Twoja grupa docelowa. Jeśli masz już klientów, możesz wykorzystać ankiety marketingowe lub narzędzia analityczne, takie jak Google Analytics, aby dowiedzieć się więcej o swojej grupie docelowej. Można również przeprowadzić grupy fokusowe i wywiady, aby dowiedzieć się więcej o preferencjach, upodobaniach i wadach idealnego klienta. W zależności od rodzaju prowadzonej działalności, typy klientów, których chcesz przyciągnąć, będą się różnić. Ważne jest, aby przed stworzeniem strategii marki wiedzieć, kto jest jej docelowym odbiorcą. W przeciwnym razie może się to skończyć przyciągnięciem niewłaściwych klientów i utratą potencjalnych klientów, którzy dokonaliby u nas zakupu.