Torba papierowa otrzymała drugie życie. Na wiele lat wyparły ją plastikowe reklamówki, ale obecnie znowu powróciła do dawnych łask. Ludzie cenią ją przede wszystkim za to, że nie szkodzi środowisku i w 100% podlega recyklingowi. Producenci upodobali ją sobie szczególnie za uniwersalność. W zależności od formy może być torbą prezentową, siatką zakupową, elementem oferty handlowej lub torbą do transportowania żywności. Tworzy się je w różnorodnych rozmiarach, z różnego rodzaju papieru, w różnych barwach i z dowolnymi nadrukami.
Historia torby papierowej
Pierwsze torby papierowe wymyślili prawdopodobnie Chińczycy. Jednak pomysł ich używania zanikł na wiele wieków. Pamięć o nich przywrócił na nowo w XIX wieku Francis Wolle, który wynalazł maszynę do produkcji toreb z papieru. Wkrótce wraz z bratem otworzył firmę o nazwie Union Paper Bag Company, która co prawda pod zmienioną nazwą, ale działa do dnia dzisiejszego. Największy rozkwit produkcji toreb papierowych nastąpił jednak w latach 30 XX wieku. Charles Stilwell zaczął sprzedawać torby głównie w sektorze handlowym. Wykorzystał tym samym moment największego rozwoju marketów w Ameryce Północnej. Później do toreb papierowych dodano także rączki żeby klienci sklepu wygodniej mogli przenosić swoje zakupy. Obecnie torba papierowa producent - ów obecnych na rynku spełnia najwyższe standardy i stanowi ciekawą alternatywę dla gotowych paczek prezentowych. Torba papierowa wydaje się być prostym wynalazkiem. Okazuje się, jednak, że musiała przejść sporo zmian zanim trafiła na rynek w obecnej formie.