Remonty tramwajowe na Grójeckiej i placu Bankowym zmienią ruch w Warszawie

3 min czytania
Remonty tramwajowe na Grójeckiej i placu Bankowym zmienią ruch w Warszawie

Warszawa szykuje się na poważne zmiany w komunikacji tramwajowej i autobusowej. Od 2 czerwca czekają nas liczne utrudnienia, ale też nowe rozwiązania, które mają ułatwić podróżowanie po Śródmieściu i Ochocie. Sprawdź, jak przebiegać będą prace i jakie objazdy przygotowano dla kierowców oraz pasażerów.

  • Warszawskie centrum i okolice Grójeckiej z nową organizacją ruchu
  • Nowe buspasy i zmiany tras autobusów ułatwią komunikację w Warszawie
  • Plac Bankowy w Warszawie przechodzi kolejną fazę remontu torowisk

Warszawskie centrum i okolice Grójeckiej z nową organizacją ruchu

W sercu Warszawy, na skrzyżowaniu ulic Bitwy Warszawskiej 1920 r. z Grójecką, rusza budowa pełnej gwiazdy” tramwajowej rozjazdów umożliwiających tramwajom jazdę we wszystkich kierunkach. To ważny krok w modernizacji sieci tramwajowej, który jednak wymaga czasowego zamknięcia połączenia między tymi ulicami.

Od 2 czerwca mieszkańcy muszą przygotować się na zmiany w trasach zarówno tramwajów, jak i samochodów. Kierowcy jadący ulicą Bitwy Warszawskiej od Alej Jerozolimskich będą kierowani na Białobrzeską, a pasażerowie korzystający z Grójeckiej nie będą mogli skręcić ani w Banacha, ani w Bitwy Warszawskiej. Objazdy poprowadzone zostaną przez ulice Kopińską, Białobrzeską, Dickensa i Szczęśliwicką.

Ruch na Banacha zostanie przeniesiony na drugą jezdnię, co pozwoli na płynniejsze poruszanie się w obu kierunkach. Prace potrwają do końca roku, a już w czerwcu planowane jest przełożenie ruchu na drugą nitkę Alej Jerozolimskich.

Nowe buspasy i zmiany tras autobusów ułatwią komunikację w Warszawie

Aby usprawnić przejazd autobusów w rejonie Grójeckiej i alei Krakowskiej, wyznaczone zostaną tymczasowe pasy dla pojazdów komunikacji miejskiej. Buspasy będą funkcjonować między placem Zawiszy a Baśniową oraz od Lechickiej do Dickensa i od Wawelskiej do placu Narutowicza. Korzystać z nich będą mogły także taksówki, motocykle oraz pojazdy MTON.

W związku z tym powstaną również tymczasowe przystanki autobusowe. Niestety, ulica Lirowa straci połączenie z aleją Krakowską, a fragment ulicy Uniwersyteckiej przy placu Narutowicza zostanie zamknięty. Dodatkowo torowisko na placu Narutowicza będzie naprawiane 2 i 3 czerwca zwężona zostanie nitka Grójeckiej prowadząca do centrum.

Zmiany dotyczą także kursowania tramwajów: linie 15 i 25 zostaną zawieszone, a tramwaje zakończą trasy wcześniej niż zwykle m.in. na placu Narutowicza lub przy przystanku Och-Teatr. Autobusy zastępcze linii Z-9 i Z14 zapewnią połączenie między placem Narutowicza a pętlą P+R Al. Krakowska oraz Instalatorów.

Plac Bankowy w Warszawie przechodzi kolejną fazę remontu torowisk

Na placu Bankowym rozpoczną się prace torowe po drugiej stronie skrzyżowania od 2 czerwca. Kierowcy jadący z ul. Andersa nie będą mogli przeciąć alei Solidarności, a skręt w lewo z alei Solidarności na plac Bankowy zostanie wyłączony. W zamian powstanie tymczasowa zawrotka przy kościele, umożliwiająca powrót w stronę placu.

Pasy do skrętu w lewo na placu Bankowym zostaną wygrodzone, a objazd poprowadzony ulicami Grzybowską i aleją Jana Pawła II. Ten etap prac potrwa do 8 czerwca.

Dodatkowo tramwaje wrócą na trasę do Dworca Wileńskiego, choć odcinek między placem Bankowym a Kinem Femina pozostanie zamknięty przez pierwsze dni czerwca ze względu na budowę rozjazdu nakładkowego przy stacji metra Ratusz Arsenał.

Zawieszone zostaną kursy linii 13, 15, 23 i 25; inne linie zmienią swoje trasy tak, by zapewnić jak najlepsze połączenia mimo utrudnień. Na przykład linia 16 pojedzie przez trasę W-Z między Miasteczkiem Wilanów a rondem Wiatraczna, a linia 20 przekroczy Wisłę mostem Gdańskim.

Szczegółowe informacje o zmianach dostępne są na oficjalnych kanałach miasta oraz stronach transportowych Warszawy. Mieszkańcy mogą również skorzystać z bezpłatnej usługi powiadamiania o utrudnieniach poprzez aplikację Warszawa 19115 lub Miejskie Centrum Kontaktu.

Według informacji z: UMS Warszawa

Autor: krystian