Ponad 10 mln pasażerów korzysta z nowych tramwajów do Wilanowa w pół roku

3 min czytania
Ponad 10 mln pasażerów korzysta z nowych tramwajów do Wilanowa w pół roku

Warszawskie tramwaje do Wilanowa już po pół roku od startu przyciągnęły rekordową liczbę pasażerów! Ponad 10 milionów osób wybrało tę nową trasę, która zmienia sposób podróżowania po stolicy. Sprawdź, co stoi za sukcesem tych linii i jak wpływają na codzienne życie mieszkańców.

  • Nowe tramwaje w Warszawie zmieniają oblicze Wilanowa
  • Rekordowe liczby i ulubione przystanki warszawiaków
  • Linia 16 króluje w popołudniowym szczycie komunikacyjnym

Nowe tramwaje w Warszawie zmieniają oblicze Wilanowa

Od 29 października 2024 roku mieszkańcy południowej części Warszawy mogą korzystać z dwóch nowych linii tramwajowych numer 14 i 16. Te trasy łączą Miasteczko Wilanów z centrum miasta oraz dzielnicami Bielany i Ochota, oferując wygodne i szybkie połączenia. W ciągu zaledwie sześciu miesięcy z tych linii skorzystało ponad 10 milionów pasażerów, co świadczy o ogromnym zainteresowaniu i potrzebie takiego rozwiązania komunikacyjnego.

Trasa szybko zdobyła popularność nie tylko jako środek transportu na dalsze dystanse, ale także jako wygodny sposób poruszania się lokalnie do szkoły, pracy czy spotkań towarzyskich. Szczególnie duże natężenie ruchu odnotowano na odcinku między przystankami Miasteczko Wilanów a Goworka, gdzie aż około 40% pasażerów korzysta z nowej infrastruktury.

Rekordowe liczby i ulubione przystanki warszawiaków

Pierwszy dzień kursowania nowych tramwajów był wyjątkowy aż 75 tysięcy osób zdecydowało się wtedy na podróż nowymi liniami. Z czasem ta liczba jeszcze wzrosła zdarzają się dni, gdy na trasie pojawia się nawet 82 tysiące pasażerów. Dla porównania, najdłuższa linia tramwajowa w Warszawie, numer 17, przewozi codziennie około 100-110 tysięcy osób.

Wśród najchętniej wybieranych przystanków dominują te znajdujące się na wilanowskim” fragmencie trasy aż siedem z dziesięciu najbardziej uczęszczanych punktów to właśnie tamte okolice. Największym zainteresowaniem cieszą się jednak przystanki w samym centrum stolicy: rondo Dmowskiego oraz stacja metra Świętokrzyska. Na podium znalazł się również przystanek Dolna, a tuż za nim kolejne ważne miejsca takie jak św. Bonifacego czy Plac Unii Lubelskiej.

Linia 16 króluje w popołudniowym szczycie komunikacyjnym

Wśród dwóch nowych tras zdecydowanie większą popularnością cieszy się linia 16, która przewozi około 80% wszystkich pasażerów korzystających z obu linii. Do końca kwietnia z tej trasy skorzystało niemal 8 milionów osób, z czego blisko 3 miliony na nowym odcinku do Wilanowa. Linia 14 przewiozła ponad 2 miliony podróżnych.

Największy ruch przypada na popołudniowy szczyt komunikacyjny między godziną 16:00 a 17:00 , kiedy to odbywa się prawie jedna dziesiąta wszystkich przejazdów. Co ciekawe, rano i przedpołudniem ruch na wilanowskim odcinku jest wyższy niż na pozostałej części trasy i utrzymuje się na podobnym poziomie zarówno w godzinach porannych, jak i popołudniowych. To pokazuje, że nowe linie służą nie tylko dojazdom do centrum czy innych dzielnic, ale są też ważnym elementem codziennych lokalnych podróży.

Na podstawie: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy

Autor: krystian