Tramwaj na Dworzec Zachodni – zmiany w organizacji ruchu na ul. Bitwy Warszawskiej
Budowa nowej trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego wkracza w kluczowy etap, co wiąże się z istotnymi zmianami w organizacji ruchu na ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. Od poniedziałku, 5 sierpnia, kierowcy i piesi muszą przygotować się na pewne utrudnienia w tej części miasta.

Zmiany w organizacji ruchu – co warto wiedzieć?

Od 5 sierpnia, o godzinie 5:00 zamknięta zostanie jedna nitka ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. w kierunku Alej Jerozolimskich, pomiędzy ul. Szczęśliwicką a parkiem Pięciu Sióstr. W związku z powyższym, kierowcy będą musieli korzystać z drugiej jezdni, gdzie do dyspozycji będą mieli tylko po jednym pasie w każdą stronę. Już na skrzyżowaniu z ul. Grójecką, wprowadzone zostaną dodatkowe ograniczenia, co może wpłynąć na płynność ruchu.

Warto zwrócić uwagę na to, że nadchodzące zmiany są niezbędne do realizacji budowy pierwszego tunelu tramwajowego w Warszawie. W tym kontekście, wykonawca inwestycji, Konsorcjum ZUE i FABE, przystępuje do przebudowy podziemnych instalacji, co wymaga zamknięcia drogi w rejonie powstającego wykopu.

Utrudnienia dla pieszych i pasażerów komunikacji miejskiej

Zmiany dotkną także pieszych oraz pasażerów Warszawskiego Transportu Publicznego. Dwa przejścia dla pieszych przez ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. – przy budynku nr 18 oraz przy ul. Szczęśliwickiej – będą zamknięte. Piesi będą mogli korzystać z przejścia po drugiej stronie skrzyżowania. Dodatkowo, chodnik wzdłuż parku Pięciu Sióstr również zostanie wyłączony z użytku.

W przypadku komunikacji miejskiej, autobusy kierujące się w stronę Alej Jerozolimskich zatrzymają się na tymczasowym przystanku przed skrzyżowaniem ze Szczęśliwicką, co również może wpłynąć na czas przejazdu. W kolejnym etapie budowy planowane są dalsze zmiany w organizacji ruchu w Alejach Jerozolimskich, co zapowiada kolejne utrudnienia.

Nowa trasa tramwajowa – co przyniesie mieszkańcom?

Nowa trasa tramwajowa wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. ma długość ponad półtora kilometra, z czego około jednej trzeciej trasy będzie przebiegać w tunelu. Po zakończeniu budowy, czas przejazdu z ul. Grójeckiej do Dworca Zachodniego wyniesie jedynie 5 minut, a z Metra Politechnika zaledwie kwadrans. Nowa infrastruktura tramwajowa ma na celu poprawę komunikacji w mieście, a według prognoz rocznie z nowej trasy skorzysta ponad milion pasażerów.

Warto podkreślić, że inwestycja, której wartość wynosi 363 mln zł brutto, została zaplanowana do zakończenia w 2026 roku. Po zakończeniu wszystkich etapów budowy tramwaju do Wilanowa mieszkańcy Woli i Bemowa zyskają wygodne połączenie z jednym z głównych dworców w Warszawie.


Na podstawie: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy