Nowe ścieżki rowerowe w centrum Warszawy za 31,8 mln zł
Warszawa kontynuuje rozbudowę infrastruktury rowerowej, dodając kolejne segmenty do swojej sieci.
  1. Zaplanowano budowę dwukierunkowej trasy rowerowej na ulicy Andersa, co zwiększy dostępność komunikacji rowerowej w centrum miasta.
  2. Firma Wegarten, która wygrała przetarg, wykona pracę za 31,8 mln zł, co jest kwotą niższą od przewidywanego kosztorysu.
  3. Projekt obejmuje także modernizację skrzyżowań oraz instalację nowoczesnej sygnalizacji świetlnej.
  4. Prace mają na celu nie tylko poprawę infrastruktury, ale także ochronę zielonych terenów i drzewostanu.

Nowy etap rozwoju stolicy to inwestycja, która połączy centralne dzielnice z północnymi obszarami miasta, umożliwiając mieszkańcom Żoliborza oraz Bielan sprawniejsze dotarcie do serca Warszawy. Trasa rowerowa na ulicy Andersa będzie miała długość 1,2 kilometra i połączy się z innymi trasami w okolicy, co zdecydowanie ułatwi przemieszczanie się na dwóch kółkach.

Modernizacja nie ograniczy się jedynie do nowej nawierzchni. Przewidziano również renowację infrastruktury świetlnej, co zwiększy bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Dodatkowo, projekt przewiduje tzw. rozpłytowania, czyli usunięcie zbędnych betonowych powierzchni na rzecz więcej zieleni, co jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców ceniących sobie zielone przestrzenie w miejskiej dżungli.

Prace na ulicy Andersa nie są jedynym elementem większego planu. Równolegle trwają prace projektowe kolejnych odcinków trasy rowerowej, które mają połączyć plac Bankowy z placem Wilsona, tworząc spójny korytarz rowerowy o długości blisko 8 kilometrów. To ambitne przedsięwzięcie, które ma szansę przekształcić Warszawę w jeszcze bardziej przyjazne dla rowerzystów miasto.

Również infrastruktura już istniejąca nie zostanie zaniedbana. Plany obejmują renowację i rozbudowę dróg rowerowych wzdłuż Marszałkowskiej, co pozwoli na zachowanie ciągłości i funkcjonalności istniejących tras.

Zrealizowanie tych planów nie tylko ułatwi codzienną komunikację, ale także przyczyni się do poprawy jakości życia mieszkańców, zwiększając ich dostęp do ekologicznych i zdrowych form przemieszczania się po stolicy. Czas pokaże, jak te zmiany wpłyną na obraz miasta i codzienne nawyki jego mieszkańców.


Wg inf z: Zarząd Dróg W Warszawie