W sercu miasta, na Placu Bankowym, zainicjowano niezwykłą kampanię, której celem jest promocja wolontariatu. To wyjątkowe przedsięwzięcie, które pokazuje, jak ważne jest wspieranie się nawzajem i dbanie o naszą wspólną przestrzeń. W ramach akcji, uwagę przyciągają przede wszystkim plakaty, które przemawiają do wyobraźni i serc mieszkańców, zachęcając ich do aktywnego uczestnictwa w życiu społeczności.
- Warszawa wyróżnia najlepsze prace plakatowe promujące wolontariat.
- Urząd miasta kontynuuje promocję wolontariatu przez projekt „Ochotnicy warszawscy”.
- W ramach Galerii Plakatu AMS wręczono nagrody za plakaty zachęcające do wolontariatu.
- Galeria Plakatu AMS od dwudziestu lat wspiera społeczne inicjatywy artystyczne.
Działania na rzecz promocji wolontariatu w naszym mieście przybierają różne formy, jednak jedną z najbardziej widocznych jest niewątpliwie Galeria Plakatu AMS. To właśnie tutaj, artyści mają możliwość zaprezentowania swoich prac, które mają za zadanie nie tylko ozdobić miejską przestrzeń, ale przede wszystkim inspirować do działania na rzecz innych.
„Z radością zaangażowaliśmy się w konkurs Galerii Plakatu AMS, bo wierzymy, że prace artystyczne na przystankach zachęcą warszawiaków do wolontariatu. Liczymy, że dzięki temu jeszcze więcej osób odnajdzie w nim atrakcyjny sposób na spędzanie wolnego czasu – indywidualnie, z przyjaciółmi czy rodziną. Wolontariat jest dobrą wolą, którą chcemy się podzielić z innymi, bez żadnego przymusu” – powiedziała Karolina Zdrodowska, dyrektorka koordynatorka ds. przedsiębiorczości i dialogu społecznego.
Cele i działania Galerii Plakatu AMS
Projekt Galerii Plakatu AMS, który zrodził się w kwietniu 2004 roku, od początku miał na celu rozbudzenie w mieszkańcach zainteresowania dobrze zaprojektowanym plakatem. Co więcej, inicjatywa ta stworzyła przestrzeń dla młodych artystów i studentów szkół artystycznych, by mogli oni wziąć udział w otwartych konkursach na plakat o tematyce społecznej i kulturalnej, które każdego roku przyciągają setki chętnych.
„Galeria Plakatu AMS jest swoistym fenomenem. Od dwudziestu lat dajemy artystom przestrzeń do poruszania istotnych społecznie tematów w największej galerii sztuki, jaką jest miasto. W tej edycji konkursu, we współpracy z Urzędem miasta stołecznego Warszawy, nagrodziliśmy również plakaty najcelniej promujące ideę wolontariatu, który jest nam szczególnie bliski. Od lat promujemy m.in. wolontariat pracowniczy i jesteśmy przekonani, że zaangażowanie w działania społeczne, a tak rozumiemy również misję Galerii Plakatu AMS, przyczynia się do poprawy jakości życia wielu ludzi” – przedstawił Marek Kuzaka, prezes AMS.
Kampania społeczna, której inauguracja miała miejsce na Placu Bankowym, oraz prace wyróżnione w ramach Galerii Plakatu AMS, są dowodem na to, że sztuka w połączeniu z ideą wolontariatu może realnie wpływać na zmiany społeczne i budowanie lepszego jutra. Jest to wyraz naszej zbiorowej odpowiedzialności za to, jakie środowisko tworzymy dla siebie i dla przyszłych pokoleń.
Wg inf z: UMS Warszawa