Warszawa w przyszłości: 30 nowych autobusów elektrycznych wzmocni flotę MZA
Nowa era transportu miejskiego nadchodzi z przytupem – nasze miasto wzbogaci się o 30 nowych autobusów elektrycznych. To krok ku przyszłości, gdzie czyste powietrze i komfort podróżowania stają się priorytetem dla wszystkich mieszkańców.
  1. Do stołecznej floty dołączy 30 nowych niskopodłogowych autobusów elektrycznych.
  2. Umowy na dostawę nowego taboru zostały podpisane z firmami Solaris oraz Busnex.
  3. Nowoczesny tabor będzie wyposażony w szereg udogodnień, takich jak klimatyzacja, system informacji pasażerskiej, a także blokady alkoholowe dla kierowców.
  4. Elektryczne autobusy, ciche i zeroemisyjne, zostaną skierowane na trasy w centralnych rejonach miasta, ale obsłużą również inne rejony.

Z dumą ogłaszamy, że nasza metropolia staje na czele innowacji w dziedzinie transportu miejskiego, wprowadzając znaczące zmiany, które wpłyną na jakość życia mieszkańców. Miejskie Zakłady Autobusowe zawarły umowy z dwoma renomowanymi producentami, Solaris Bus & Coach oraz Busnex, co oznacza, że już wkrótce nasze ulice zapełnią się kolejnymi 30 nowymi elektrykami.

Rafał Trzaskowski, prezydent miasta, podkreśla: "Stolica ze 160 autobusami elektrycznymi jest dziś liderem w skali kraju w rozwoju floty zeroemisyjnych autobusów w komunikacji miejskiej. A już niedługo po naszych ulicach będzie jeździć ponad 200 takich ekologicznych pojazdów. Zmieniamy transport publiczny na przyjazny dla środowiska, cichszy i dużo bardziej wygodny. Mieszkanki i mieszkańcy doceniają te działania – już dziś ponad 90 proc. bardzo dobrze ocenia komunikację publiczną w stolicy".

Wśród nowych nabytków znajdą się zarówno pojazdy znane mieszkańcom z dotychczasowego użytkowania, jak i modele, które wprowadzają na nasze ulice świeżość i nowoczesność. Solarisy Urbino 12 Electric są już dobrze znane z podpoznańskiej fabryki i właśnie te pojazdy zostaną wyposażone w pantografy do ładowania na pętlach. Z kolei autobusy Yutong U12, pochodzące od chińskiego producenta i dystrybuowane przez firmę Busnex, będą ładowane wyłącznie kablem w zajezdniach, dzięki czemu będą mogły pokonywać dłuższe dystanse bez konieczności doładowywania w ciągu dnia.

Obaj producenci zobowiązali się dostarczyć nowe pojazdy w ciągu dwunastu miesięcy, jednak wyrazili chęć zrealizowania dostaw jeszcze w bieżącym roku. To dobrze wróży naszej komunikacji miejskiej, która z każdym kolejnym elektrykiem staje się coraz bardziej przyjazna dla środowiska i mieszkańców. Autobusy elektryczne, dzięki swojej cichości i braku emisji spalin, przyczyniają się nie tylko do poprawy jakości powietrza, ale i komfortu podróżowania – zarówno na trasach centralnych, jak i tych bardziej oddalonych od serca miasta.


Na podstawie: UMS Warszawa