Pierwsze kroki z profilem firmowym na Facebooku

Zwykle synonimem działalności firmy w social media jest prowadzenie profilu przedsiębiorstwa na Facebooku. Oczywiście w kwestii portalów społecznościowych istnieją też inne serwisy, takie jak Instagram czy LinkedIn (więcej o prowadzeniu profilu LinkedIn można znaleźć pod adresem in.48.media). W tym artykule jednak warto skupić się na serwisie Facebook z uwagi na to, że jest to największy obecnie portal, który jest priorytetowo traktowany przez większość przedsiębiorców. Szczególnie teraz, kiedy doświadczamy sytuacji kryzysowej na rynku, dlatego też agencje typu https://kryzysowy.marketing wychodzą im naprzeciw wszystkim firmom i oferują pomoc (nie tylko w zakresie "social media") w tym jakże trudnym czasie.

Profil firmowy, a osobisty

Zapewne przed założeniem profilu firmowego duże grono przedsiębiorców ma już konto osobiste sygnowane własnym imieniem i nazwiskiem. Fanpage w porównaniu do profilu firmowego oferuje znacznie większe możliwości dotarcia do wybranej grupy docelowej, ale ma też pewne ograniczenia w porównaniu do profilu osobistego. Na przykład to, że profil firmowy nie może zapraszać innych osób do znajomych. Zamiast tego użytkownicy mogą polubić taki profil stając się jego fanami, a tym samym są powiadamiani o tym co jest tam zamieszczane. Profil firmowy umożliwia również dostęp do zaawansowanych statystyk odnośnie tego kim są odbiorcy treści, jak często odwiedzają fanpage, jakiego typu artykuły cieszą się największym zainteresowaniem. Pozwala to zaplanować odpowiednie akcje marketingowe w formie płatnej reklamy, uwzględniając odpowiednią grupę odbiorców według wieku, zainteresowań, płci, lokalizacji itp.

Pomysł na profil firmowy

Na początek należy zaplanować to w jaki sposób profil firmowy będzie spełniał swoją rolę przy promocji firmy. Może to być fanpage ukierunkowany głównie na budowie marki przedsiębiorstwa, a sprzedaż i promocja artykułów będzie stanowić marginalną część treści. Można oczywiście również skupić się wyłącznie na promocji własnych produktów, ale tego typu prowadzenie fanpage’a zwykle nie przynosi dobrych efektów, bo ludzie najczęściej szukają w serwisie społecznościowym ciekawostek lub rozrywki, a unikają treści, które sprawiają wrażenie typowo reklamowych bez uzasadnionego celu. Tylko umiejętne wplecenie treści reklamowych w pozostałe artykuły pozwoli odnieść sukces.

Ustalenie tego kto powinien prowadzić profil firmowy

Jest to niezwykle ważne, ponieważ prowadzenie fanpage’a wymaga poświęcenia dużej ilości czasu. Mowa tutaj nie tylko o aspekcie związanym z tworzeniem ciekawych treści, ale również łącznie z aspektem graficznym, w tym kwestie moderacyjne oraz komunikacja z użytkownikami. Jeśli firma nie posiada doświadczonej załogi w marketingu internetowym to dość często po prostu warto zdecydować się na ofertę firm zewnętrznych doświadczonych w prowadzeniu stron firmowych.