Skutki skutecznego pozycjonowania czyli jak rozpoznać, że agencja spełnia swoje zadania?

3 min czytania
Skutki skutecznego pozycjonowania  czyli jak rozpoznać, że agencja spełnia swoje zadania?

Prowadzisz firmę i zdecydowałeś się na pozycjonowanie swojej strony internetowej. Wiesz, że to dobry krok i że w dzisiejszych czasach nie ma lepszego sposobu na pozycjonowanie strony internetowej. Zdajesz sobie sprawę, że klienci poszukują produktów i usług wykorzystując Internet i jeśli Twoje firmy tam nie będzie, obroty spadną niebezpiecznie nisko, co może okazać się niezwykle ryzykowne. Pojawia się jednak pytanie, kiedy będą widoczne pierwsze rezultaty pozycjonowania i jak sprawdzić, czy agencja SEO spełnia swoje zadania należycie? Spróbujemy odpowiedzieć na te pytania.

Skutki pozycjonowania trzeba na nie zaczekać

Wiele osób decydujących się na** skuteczne pozycjonowanie w Warszawie **myśli, że skutki pozycjonowania będą widoczne od razu. Trochę psuje się im humor, kiedy słyszą, że skutki pozycjonowania będą widoczne dopiero za kilka tygodni. Pojawiają się wtedy myśli, czy firma nie chce po prostu ściągnąć ze mnie jak najwięcej pieniędzy? Otóż nie. Pozycjonowanie jest procesem. Samo przygotowanie strony, optymalizacja strony internetowej , poprawienie błędów w kodzie, napisanie dodatkowych tekstów, trwa. Algorytmy Googla również nie ułatwiają sprawy. Dlatego, aby rezultaty pozycjonowania strony internetowej były widoczne, trzeba trochę poczekać. Owszem, dobre agencje SEO , wykorzystują bardzo dobre narzędzia do pozycjonowania, a także mają w swoich zespołach doskonałych specjalistów. Może to przyspieszyć działania, ale i tak na ich rezultaty trzeba po prostu poczekać. Organizowane kampanie SEO, również nie mogą zadziałać od razu na odzew potrzebnych jest kilka tygodni.

Raportowanie prac

Dobre Agencje SEO/SEM i specjaliści ds. pozycjonowania dbają o to, aby dostarczać co miesiąc raporty dla swoich klientów. Dzięki temu wiedzą oni, jakie działania zostały podjęte przez agencję i na jakich pozycjach na daną frazę kluczową plasuje się ich strona. Działania powinny być jednak raportowane w sposób jasny i przejrzysty. Jeżeli nic nie rozumiesz z raportu i używane są w nim słowa, które nic Ci nie mówią, po prostu poproś o szczegółowe wyjaśnienia.

Kontakt z agencją

Wszystkie agencje, które poważnie traktują swoich klientów, udostępniają możliwość kontaktu z osobą odpowiedzialną za prowadzenie projektu, tak, aby w każdej chwili klient mógł napisać lub zadzwonić. Jeżeli możesz liczyć na pomoc kogoś z agencji, to z całą pewnością trafiłeś do firmy rzetelnej i odpowiedzialnej.

Częstotliwość kontaktów

Niektórzy klienci nie życzą sobie, aby agencje ciągle zawracały” im głowę, a liczą tylko na wyniki. Inni lubią wiedzieć na bieżąco, co dzieje się z projektem i jakie działania są prowadzone. Takie rzeczy warto ustalić wcześniej z agencją i trzymać się tych ustaleń. Jeżeli to wciąż Ty musisz zabiegać o kontakt z agencją, to znaczy, że coś jest nie tak…

Rozliczanie efektów

Po kilku miesiącach możesz zacząć rozliczać firmę zajmującą się pozycjonowaniem strony www, bo efekty powinny być już widoczne. Jakie efekty? Zwiększony ruch na stronie i zwiększona sprzedać to podstawa. Po następnych kilku miesiącach przyjdą również inne, np. zwiększona popularność marki.

Wiele agencji SEO pracuje rzetelnie, gdyż sukces klienta jest także jej sukcesem. Jednak, nie wszystkie tak podchodzą do swoich zadań. Dlatego kontrolowanie agencji i sprawdzanie, czy faktycznie wywiązuje się ona z umowy, to coś zupełnie normalnego i nie powinieneś obawiać się tego robić w końcu płacisz za to! Pamiętaj tylko, że pozycjonowanie nie jest łatwe i że jest to proces rozłożony w czasie.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

echowarszawy_kf
Serwisy Lokalne - Oferta artykułów sponsorowanych