SDMS Warszawa: Nowe zasady segregacji odpadów - zalecenia dla właścicieli nieruchomości niezamieszkałych

1 min czytania

Od 1 stycznia 2019 r. wchodzi w życie nowy, pięciofrakcyjny system gospodarowania odpadami komunalnymi. Nowe zasady segregacji odpadów będą wdrażane stopniowo. Docelowo każda nieruchomość, której właściciel zadeklaruje chęć segregacji odpadów zostanie wyposażona w pięć, a nie jak dotychczas w trzy pojemniki przeznaczone na odpady zbierane selektywnie oraz na odpady zmieszane.

Po wyposażeniu nieruchomości w dodatkowe, właściwie oznakowane kontenery, właściciele nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne zobowiązani są do złożenia nowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, uwzględniającej zmianę zasad zbierania odpadów w 2019 r. (pojawienie się większej liczby wytwarzanych frakcji odpadów może wiązać się z koniecznością dostawienia większej liczby pojemników), jak też powinni dostosować do aktualnych potrzeb Harmonogram odbioru odpadów komunalnych.

Brak wyposażenia nieruchomości w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych należy zgłaszać na numer Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 lub poprzez portal www.warszawa19115.pl, zaznaczając w tytule zgłoszenia, że dotyczy nowych zasad segregacji odpadów komunalnych.

Szczegółowe informacje na temat zmian w systemie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym jak prawidłowo segregować odpady, dostępne są na stronie www.czysta.um.warszawa.pl lub pod numerem telefonu 19115.

Autor: krystian