Jak wybrać dobrą agencję SEO?

3 min czytania
Jak wybrać dobrą agencję SEO?

Wybór agencji SEO to ważny krok, od którego zależy widoczność strony internetowej w przyszłości. Z tego względu warto dobrze się zastanowić i przy wyborze oferty wziąć pod uwagę kilka ważnych czynników, mających wpływ na zadowolenie ze współpracy w przyszłości. Czym wyróżnia się dobra agencja, której można powierzyć pozycjonowanie stron?

  1. Rozbudowana oferta i kompleksowe usługi pozycjonowanie obejmuje wiele działań, przeprowadzanych zarówno na stronie internetowej, jak i poza nią. Agencja SEO powinna proponować pełen komplet usług, włączając w to audyt SEO, optymalizację witryny, content marketing i link building. Warto zwrócić uwagę na firmy, które zajmują się również marketingiem internetowym, np. prowadząc kampanie reklamowe Google Ads.
  2. Doświadczenie w branży pozycjonowanie jest skomplikowaną dziedziną, wymagającą doskonałej znajomości tematu we współpracy z witrynami różnego typu, należącymi do firm z różnych branż. Warto szukać specjalistów o dużym doświadczeniu, którzy mogą zaprezentować swoje bogate portfolio.
  3. Raportowanie prac częste raporty od agencji SEO pozwalają na bieżąco kontrolować postępy prowadzonych na stronie prac i obserwować ich efekty. Dzięki temu zawsze wiadomo, czy wszystkie zadania są realizowane zgodnie z umową.
  4. Stosowanie bezpiecznych metod osiągnięcie wysokiej, stabilnej pozycji strony to efekt długotrwałej pracy, zgodnej z zasadami wprowadzonymi przez Google. Jakakolwiek droga na skróty w postaci metod niezgodnych z regulaminem może skończyć się szybką utratą pozycji, a nawet filtrem od wyszukiwarki. Z tego względu warto wybrać agencję SEO, która korzysta wyłącznie ze sprawdzonych, dozwolonych metod.
  5. Indywidualny plan działań dobra agencja SEO podchodzi do każdej witryny indywidualnie, biorąc pod uwagę jej mocne i słabsze strony. W każdym przypadku wykonuje wnikliwy audyt SEO i opracowuje na jego podstawie dopasowany do potrzeb witryny plan działania. Pozwala to szybciej i skuteczniej osiągnąć zamierzone cele.
  6. Sprawdzona firma z Twojej okolicy pozycjonowanie w Gdańsku zleć firmie, która działa na Twoim terenie.

Czy pozycjonowanie strony może być jednorazowe?

Pozycjonowanie strony internetowej to złożony proces, wymagający wielu miesięcy pracy, zanim osiągnie się założony sukces w postaci stabilnej wysokiej pozycji witryny w wynikach wyszukiwania Google. Nakłada się na to wiele działań, prowadzonych na stronie i poza nią. Choć niektóre prace mogą być wykonane jednorazowo np. poprawa błędów w kodzie strony czy uporządkowanie jej struktury większość wymaga comiesięcznej pracy. Wynika to przede wszystkim z faktu, że Google ceni strony często aktualizowane i odpowiednio rozbudowane, a także ze zmian w algorytmie wyszukiwarki, na które agencja SEO musi na bieżąco reagować, aby zachować wysoką pozycję strony. Dodatkowo witryna potrzebuje stałej opieki nad jej profilem linków, aby nie pojawiały się w nim niepożądane odnośniki niskiej jakości, mogące również negatywnie wpływać na miejsce w wynikach wyszukiwania.

Jeśli więc zależy nam na tym, by nasza strona internetowa stale przodowała w wyszukiwarce na wybranych słowach kluczowych, zostawiając w tyle konkurencyjne serwisy, ciągłe pozycjonowanie będzie niezbędne. Warto pamiętać, że niemal każda firma funkcjonująca w sieci korzysta z usług agencji SEO, dlatego wybicie swojej witryny na tle konkurencji będzie możliwe tylko z profesjonalną pomocą specjalistów. Warto znaleźć agencję, która opracuje szczegółowy plan dla naszej witryny, pozwalający jej nie tylko uzyskać, ale także utrzymać wysoką pozycję w Google.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

echowarszawy_kf