Przez ostatnie tygodnie otrzymaliśmy informację, iż ilość odbiorców posiadających swoje konto na portalu Zuckerberga przekroczyła 2 miliardy. W samej ojczyźnie z pierwszej ręki zapiski wskazują, że prywatnego Facebooka ma już gdzieś 17 milionów rodaków. Tak sporej widowni nie ma żaden kanał telewizyjny, no chyba, że w czasie emitowania ważnych dla naszej Reprezentacji meczów w piłkę. Liczba odbiorców FB powinna nakłonić wszystkich biznesmenów do zapytania: czy reklama na w mediach społecznościowych jest opłacalna, a następnie - jaki jest koszt reklamy na FB? Więcej pod tym artykułem.

zdjęcie dla koszt reklamy na FB

Nim jednak zajmiemy się odpowiedzią na powyższe pytania, należy wyróżnić jeszcze jedno: jaka jest efektywność reklamy na FB? Tutaj idealną odpowiedzią byłoby sformułowanie - zależy to od licznych aspektów, gdyż możliwości ustawienia, na które pozwala każdej firmie kampania marketingowa w social media na Facebooku są niezliczone. Jesteśmy w stanie dokładnie dotrzeć do grupy docelowej, tutaj właśnie skierujemy projektowane zestawy reklam. Dla przykładu kampanię możemy tak zdefiniować, żeby zobaczyli ją żonaci mężczyźni na miesiąc przed nadchodzącą rocznicą. To też jeżeli posiadamy fachowy sklep posiadający na stanie interesujące upominki specjalnie na rocznicę ślubu i równocześnie poradzimy sobie z przygotowaniem efektywnej kampanii reklamowej, to istnieje duże prawdopodobieństwo, iż może ona podnieść naszą sprzedaż oraz przynieść nam sukces. Natomiast w przypadku, gdy nasza reklama jest źle zoptymalizowana, dla przykładu ustawiona została do wszystkich mężczyzn, wówczas może się okazać najzwyczajniej na świecie marnotrawieniem pieniędzy, bo nasza docelowa grupa odbiorców nie została przez nas odpowiednio zawężona.

Odnośnie spraw dotyczących kampanii reklamowej na FB. Prawdę powiedziawszy, nie jest to reklama marketingowa, którą znamy z programów telewizyjnych, prasy bądź też transmisji radiowych. Patrząc na Facebooka nie uiszczamy odgórnie opłaty - np. trzysta złotych i bum! Zaprojektowana reklama śmiga na FB. Wydatki, których możemy się spodziewać przy reklamie na FB to zarówno pięćdziesiąt zł, nawet i 20 000, w zasadzie nie istnieje zdefiniowana kwota, którą powinniśmy przeznaczyć na planowane taktyki reklamowe. Należy zaznaczyć, że kampania reklamowa na portalu Facebook to nic innego jak licytacja, w której to my bądź w niektórych przypadkach FB dyktuje koszt maksymalny kliknięcia. Pisząc o "ofercie" mamy na myśli pojedyncze kliknięcie we właściwy przycisk (CPC) (pobranie oferowanej apki, przekierowanie na stronę internetową itp.), tysiąc wyświetleń reklamy (tzw. współczynnik CPM) lub określony zasięg dzienny. Reasumując oznacza to, iż ustalając budżet kampanii reklamowej na mniej więcej trzysta złotych oraz ręcznie wpisując maksymalny koszt kliknięcia na 80 groszy, to stosując proste obliczenia, osiągniemy mniej więcej 375 kliknięć. Niemniej jednak przejść na stronę internetową będzie dużo więcej lub mniej.

koszty marketingu w Social Media na FB

Przyglądając się powyższym stwierdzeniom, wszystko dzieje się jako licytacja, kiedy więc bierze w niej udział niedużo albo brak reklam firm konkurencyjnych (trafiających do identycznej grupy odbiorców) i są one gorsze jakościowo, wówczas okaże się, że skrypt Facebook z korzyścią dla nas uzna, że powinniśmy płacić mniej. Z kolei, kiedy kampania reklamowa zostanie odebrana jako mniej wartościowa, albo tańsza, w takiej sytuacji nie wydobędziemy zaplanowanej liczby klików w reklamy, ponieważ tak realnie Facebook poprzez nie wyświetlanie zestawów reklam, również nie wyda całych przeznaczonych przez naszą firmę pieniędzy. Wspomniałem o jakości w grupach reklam. Daje nam to kolejną ważną cechę licytacji. Zatem - co może sprawiać wrażenie dziwacznego – reklamowanie się na portalu Facebook, a uszczegóławiając najtrafniejsza oferta (jednostka reklamowa) to co zaskakujące nie jest tylko i wyłącznie ta, która proponuje najwięcej grosza za "klik" ze strony klienta, a równocześnie taka, która posiada duży wskaźnik dopasowania do docelowej grupy oraz realnie w oczach FB jest jednostką reklamową "przyjazną" dla odbiorcy. Powyższymi współczynnikami kierują algorytmy, które w gruncie rzeczy realnie zna tylko Pan Zuckerberg (jedną ze zmiennych może być prawdopodobnie liczba złych reakcji użytkowników przy reklamie, mianowicie emotki).

Nadszedł czas na wnioski. Reasumując, ile winniśmy przeznaczyć środków na reklamę na portalu Facebook, należy przyznać: tyle ile potrzebuje nasza firma, ponieważ portal Facebook nie ma oficjalnego realnego cennika. Czy jesteś zainteresowany/zainteresowana reklamą na portalu Facebook bądź kompleksowym prowadzeniem konta fanpage’a przez specjalistów? Zapraszamy do kontaktu pod tym linkiem.

agencja social media obsługująca reklamę na FB